door Vis » 12 sep 2013, 10:22
heb laatst een originele CV achteraf ingebouwd en ben ook tegen wat problemen aangelopen, hier een paar elektrische dingen waar je rekening mee kunt houden hoe het werkt.
- 1 portier werkt, de ander niet: Controleer dan de stekker aan de vacuum pomp met drie kabels (groen=passagier, blauw = bestuurdersdeur, en geel=koffer) dit zijn de signaal draden. Kijk of er 12V op komt te staan, deur op slot is 12V en deur dicht is 0V. Vervang dan het het pompje met elektrische regelunit.
- alles gaat op slot, maar niet open: Probleem met de 12V aansturing, controleer zekeringen en check de stekker aan de vacuum pomp of er uberhaupt 12V staat op de stekker met 2 kabels.
- alles gaat open, maar niet op slot: Massa probleem, afhankelijk van de versie is de passagiersdeur samen met de koffer een geschakelde massa, en is verbonden met de licht zoemer. De bestuurders deur is altijd direct verbonden met massa.
- pomp blijft te lang draaien (langer dan 3 SEC ofzo): vacuum lek.
Veel succes ermee!!
Armand: "Vrijheid.. is een volgetankte Mercedes"