AutoDoc is ook weer onderdeel van autoscout-24, het is internationaal waardoor leveringen iets langer kunnen gaan duren, één of twee weken zou het maar zo kunnen zijn. Maar daar heb ik tot nu toe vaker onderdelen kunnen vinden die in NL niet meer of tot zelfs 20% duurder zijn. Mijn laatste bestellingen betrof het Bosch ruitenwisserbladen die werden vanuit Polen hierheen verstuurd. Echter vanwege het internationale karakter zouden onderdelen maar zo ook uit Duitsland kunnen komen.
Ik ben tot nu toe nog nooit teleurgesteld geweest.
Denk je ook aan de specifieke MB goedkeuring voor de motorolie dat is een nummer zoals bijvoorbeeld MB 226.5 en 227.5 voor de W201 2.5TD Bj92. Ik gebruik zelf al jaren Motorolie Castrol 10W-40 Magnatec. Ik zou niet dikker gaan, recent kreeg ik van een techneut te horen dat de kleine hydraulische klepstotertjes dan niet goed meer kunnen spoelen waardoor luchtbelletjes in dat onderdeel kunnen komen. Dan krijg je dat specifieke scherpe getik van de kleppen dat zo bekent is bij deze diesels. Op youTube staan daar zat filmpjes over hoe dat in elkaar zit, dus die opmerking van die techneut leek mij best erg aannemelijk. Wie het daar niet mee eens is mag het vanuit zijn expertise weerleggen
Maar ga je te dun dan krijg je mogelijk weer meer 'zweet' plekken van olie uit je blok. Dat was weer een opmerking van de een chef werkplaats van Mercedes.
Groetjes, Hendrik aka McBenz