Afgelopen weken heb ik de koppakking van mijn 190D vervangen. Ik had dit nog nooit gedaan en ben het maar gewoon gaan proberen met behulp van de WIS. Uiteindelijk zit alles nu weer gemonteerd, allen loopt de motor nu niet goed. Aanslaan doet hij pas na langdurig doorstarten en dan loopt hij ook slecht. Stationair staat hij ontzettend te zagen en er komt veel zwarte rook uit de uitlaat bij gasgeven.
Omdat ik tijdens het demonteren de kettinggeleider in de cilinderkop er niet uit wilde, M6 draadeind is uiteindelijk afgebroken in de onderste stift, heb ik de ketting gesplitst en zo de kop kunnen verwijderen. Na montage de ketting weer aaneen geklonken en de nokkenas weer op tijd kunnen zetten.
Gezien het resultaat na het starten vraag ik mij af of de ketting verschoven kan zijn over het tandwiel van de injectiepomp.
Heeft iemand een idee of dit mogelijk is dat de ketting daar verspringt?
In de WIS staat dat je de ketting na het verwijderen van het nokkenastandwiel gewoon naar beneden kunt laten vallen, daar ben ik dus vanuit gegaan.