En ook bij mij was de startmotor plotseling stuk. Vrijdag de zomerbanden er weer ondergezet, zaterdag naar de markt en gelijk bij het tankstation aldaar de bandenspanning gecontroleerd. Hier na de auto weer willen starten, hij doet anderhalve omwenteling en toen stopte de startmotor. Daarna niets meer. We hebben hem even aangesleept en toen ben ik naar huis gereden. Gelukkig is er in Lelystad een startmotor en dynamo handeltje en die had een nieuwe op de plank liggen voor de 190D. Vandaag zou ik hem er in zetten, maar dat zag ik na een uur prutsen niet meer zitten, ook ik kon niet bij de bouten. Ik had het gereedschap al weer half opgeruimd toen ik mij toch vaag herinnerde dat hier al eens iets over geschreven was op het forum. Even met de zoekfunctie dit topic gevonden en, omdat velen er van overtuigd zijn dat het moet kunnen, toch maar weer met nieuwe moed begonnen. En met een kniestukje en wat verleng delen is het dan toch gelukt
De baksteun moet er inderdaad even af, of beter gezegd de stalen plaat waar de baksteun op zit. Deze plaat zit namelijk in de weg als je de bovenste bout er uit wil draaien. De verlengstukken van de dop moeten precies daar uitkomen. Als je de plaat laat zitten wordt de hoek van het kniestukje te klein en wil dit niet draaien en de verlengstukken boven de plaat langs steken lukt ook niet.
In ieder geval: dankzij het forum werd ok weer gemotiveerd om het nog eens te proberen en rij ik weer zonder aangesleept te hoeven worden.